Του ζητούσαν να πάει από την Αθήνα στη Σύρο για μια ενημερότητα του ΙΚΑ

Πολίτης μετέβη στο Ι.Κ.Α. μεγάλου δήμου της Αθήνας προκειμένου να λάβει δύο ενημερότητες για ισάριθμα ακίνητα που κατείχε και ήθελε να μεταβιβάσει. Το ένα σπίτι του βρισκόταν στον Πειραιά και το άλλο στη Σύρο. Για το πρώτο του δόθηκε αμέσως η ενημερότητα, αλλά για το δεύτερο του είπαν ότι θα πρέπει να μεταβεί ο ίδιος στο… τοπικό κατάστημα Ι.Κ.Α. του νησιού. «Αναρωτιέμαι, τα καταστήματα του ασφαλιστικού φορέα δεν επικοινωνούν μεταξύ τους; Με ποια λογική κάποιος που μένει για παράδειγμα στον Έβρο και θέλει να μεταβιβάσει π.χ. ένα ακίνητο στο Καστελόριζο θα πρέπει να πάει από τη μια άκρη της Ελλάδας στην άλλη, μόνο και μόνο για μια ενημερότητα;» αναρωτήθηκε εύλογα στο γραπτό αίτημα που έστειλε στην ηλεκτρονική μας πλατφόρμα.

Οι αρμόδιοι φορείς της «Ομάδας Καθημερινότητας» επικοινώνησαν άμεσα με τον ΕΦΚΑ του νησιού των Κυκλάδων που απάντησε ότι ο πολίτης μπορεί κάλλιστα να στείλει την αίτησή του με τηλεομοιοτυπία (φαξ) από την Αθήνα και ακολούθως να του σταλεί η ενημερότητα υπηρεσιακά, όπερ και εγένετο κατόπιν σχετικής ενημέρωσης του ενδιαφερόμενου.

Περίμενε δύο μήνες να ανανεώσει την άδεια διπλώματος

Πολίτης προσπαθούσε εδώ και καιρό ανεπιτυχώς να ανανεώσει την άδεια οδήγησης. Όπως ανέφερε στο σχετικό αίτημα που απέστειλε στην πλατφόρμα μας, υπέβαλλε τα χαρτιά που του ζητήθηκαν στο ΚΕΠ της γειτονιάς του στις 26 Απριλίου 2017, παίρνοντας αριθμό πρωτοκόλλου και πιστεύοντας ότι θα εξυπηρετούνταν άνετα μέχρι τις 21 Μαΐου του ίδιου έτους που θα έληγε η άδεια. Μέχρι τις 21 Ιουνίου όμως, δεν είχε πάρει κάποια απάντηση.

Από τα ΚΕΠ μάλιστα του έλεγαν αορίστως ότι η άδεια θα έρθει σε λίγο καιρό. Όπως έγραψε και ο ίδιος στο αίτημα που έφθασε στην ιστοσελίδα μας, kathimerinotita.gov.gr, «δύο 2 μήνες είναι μάλλον υπερβολικός χρόνος για μια δουλειά πέντε λεπτών».

Η Ομάδα της Καθημερινότητας επικοινώνησε με τους αρμόδιους φορείς, που απάντησαν ότι η υπόθεση βρίσκεται στη Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφερειακής Ενότητας Νοτίου Τομέα Αθηνών. Το θέμα κρίθηκε σημαντικό καθώς το αρμόδιο υπουργείο έχει εκδώσει οδηγία βάσει της οποίας οι προσωρινές άδειες οδήγησης δεν έχουν μεγάλη χρονική ισχύ. Ακολούθως υπήρξε επικοινωνία και με το ΚΕΠ που είχε απευθυνθεί ο πολίτης και τελικά υπήρξε θετική έκβαση, αφού ο ενδιαφερόμενος κατάφερε να πάρει την άδεια στις 23 Ιουνίου.

Εισακούστηκαν οι πολίτες που ζητούσαν να έχουν αυτόνομο φυσικό αέριο στο διαμέρισμά τους

Με νομοθετική ρύθμιση επιλύθηκαν οι παραπλήσιες υποθέσεις δεκάδων πολιτών που είχαν απευθυνθεί στην πλατφόρμα της Καθημερινότητας (www.kathimerinotita.gov.gr) ζητώντας να έχουν το δικαίωμα να προχωρήσουν αυτόνομα στην τοποθέτηση φυσικού αερίου στο διαμέρισμά τους, χωρίς κατ’ ανάγκη τη συγκατάθεση και των υπόλοιπων ιδιοκτητών της πολυκατοικίας. Το πρόβλημα αφορούσε επί της ουσίας αρκετές χιλιάδες ενδιαφερόμενους που μέχρι πρότινος αντιμετώπιζαν δυσκολίες λόγω της νομοθετικής ασάφειας. Με τη νέα τροποποίηση όμως που επιψηφίστηκε στον «Νόμο για τον έλεγχο και την Προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος» του αρμόδιου υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο ιδιοκτήτης που επιθυμεί την αυτονόμηση του διαμερίσματός του, δικαιούται να προβεί με δική του δαπάνη, ευθύνη και επιμέλεια στην αποσύνδεση της οικίας του από το σύστημα κεντρικής θέρμανσης ώστε να τοποθετήσει ακολούθως φυσικό αέριο.

Ξεμπλοκάρουν τα σεισμοδάνεια χάρις στην παρέμβαση της «Καθημερινότητας»

Μια ακόμη επιτυχία κατέγραψε τον Οκτώβριο του 2017 η πλατφόρμα της Καθημερινότητας αφού κατάφερε να επισπεύσει τη χορήγηση δανείων σε σεισμόπληκτους της περιοχής του Αιγίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες μας, πολίτης είχε καταφύγει στην ηλεκτρονική δομή www.kathimerinotita.gov.gr, αναφέροντας ότι από τον Ιανουάριο του 2016 είχε υποβάλλει αίτηση στο Ταμείο Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (Τ.Α.Σ.) της Πάτρας, ώστε να του χορηγηθεί το προβλεπόμενο σεισμοδάνειο. Μέχρι και τις αρχές Οκτωβρίου φέτος όμως, δεν είχε κανένα νέο. Από την Ομάδα της Καθημερινότητας αναζητήθηκε υπηρεσιακά η αιτία της καθυστέρησης. Πράγματι, από το Τ.Α.Σ. διαπιστώθηκε ότι όντως υπήρξε βραδύτητα στην περαίωση του σχετικού φακέλου. Χωρίς άλλη χρονοτριβή, κλιμάκιο μετέβη στο σπίτι του πολίτη, πραγματοποίησε αυτοψία, συντάχθηκε το απαραίτητο πόρισμα και προχώρησε άμεσα η χορήγηση του σχετικού δανείου για την επισκευή της οικίας.