Του ζητούσαν να πάει από την Αθήνα στη Σύρο για μια ενημερότητα του ΙΚΑ

Πολίτης μετέβη στο Ι.Κ.Α. μεγάλου δήμου της Αθήνας προκειμένου να λάβει δύο ενημερότητες για ισάριθμα ακίνητα που κατείχε και ήθελε να μεταβιβάσει. Το ένα σπίτι του βρισκόταν στον Πειραιά και το άλλο στη Σύρο. Για το πρώτο του δόθηκε αμέσως η ενημερότητα, αλλά για το δεύτερο του είπαν ότι θα πρέπει να μεταβεί ο ίδιος στο… τοπικό κατάστημα Ι.Κ.Α. του νησιού. «Αναρωτιέμαι, τα καταστήματα του ασφαλιστικού φορέα δεν επικοινωνούν μεταξύ τους; Με ποια λογική κάποιος που μένει για παράδειγμα στον Έβρο και θέλει να μεταβιβάσει π.χ. ένα ακίνητο στο Καστελόριζο θα πρέπει να πάει από τη μια άκρη της Ελλάδας στην άλλη, μόνο και μόνο για μια ενημερότητα;» αναρωτήθηκε εύλογα στο γραπτό αίτημα που έστειλε στην ηλεκτρονική μας πλατφόρμα.

Οι αρμόδιοι φορείς της «Ομάδας Καθημερινότητας» επικοινώνησαν άμεσα με τον ΕΦΚΑ του νησιού των Κυκλάδων που απάντησε ότι ο πολίτης μπορεί κάλλιστα να στείλει την αίτησή του με τηλεομοιοτυπία (φαξ) από την Αθήνα και ακολούθως να του σταλεί η ενημερότητα υπηρεσιακά, όπερ και εγένετο κατόπιν σχετικής ενημέρωσης του ενδιαφερόμενου.

Περίμενε δύο μήνες να ανανεώσει την άδεια διπλώματος

Πολίτης προσπαθούσε εδώ και καιρό ανεπιτυχώς να ανανεώσει την άδεια οδήγησης. Όπως ανέφερε στο σχετικό αίτημα που απέστειλε στην πλατφόρμα μας, υπέβαλλε τα χαρτιά που του ζητήθηκαν στο ΚΕΠ της γειτονιάς του στις 26 Απριλίου 2017, παίρνοντας αριθμό πρωτοκόλλου και πιστεύοντας ότι θα εξυπηρετούνταν άνετα μέχρι τις 21 Μαΐου του ίδιου έτους που θα έληγε η άδεια. Μέχρι τις 21 Ιουνίου όμως, δεν είχε πάρει κάποια απάντηση.

Από τα ΚΕΠ μάλιστα του έλεγαν αορίστως ότι η άδεια θα έρθει σε λίγο καιρό. Όπως έγραψε και ο ίδιος στο αίτημα που έφθασε στην ιστοσελίδα μας, kathimerinotita.gov.gr, «δύο 2 μήνες είναι μάλλον υπερβολικός χρόνος για μια δουλειά πέντε λεπτών».

Η Ομάδα της Καθημερινότητας επικοινώνησε με τους αρμόδιους φορείς, που απάντησαν ότι η υπόθεση βρίσκεται στη Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφερειακής Ενότητας Νοτίου Τομέα Αθηνών. Το θέμα κρίθηκε σημαντικό καθώς το αρμόδιο υπουργείο έχει εκδώσει οδηγία βάσει της οποίας οι προσωρινές άδειες οδήγησης δεν έχουν μεγάλη χρονική ισχύ. Ακολούθως υπήρξε επικοινωνία και με το ΚΕΠ που είχε απευθυνθεί ο πολίτης και τελικά υπήρξε θετική έκβαση, αφού ο ενδιαφερόμενος κατάφερε να πάρει την άδεια στις 23 Ιουνίου.

Εισακούστηκαν οι πολίτες που ζητούσαν να έχουν αυτόνομο φυσικό αέριο στο διαμέρισμά τους

Με νομοθετική ρύθμιση επιλύθηκαν οι παραπλήσιες υποθέσεις δεκάδων πολιτών που είχαν απευθυνθεί στην πλατφόρμα της Καθημερινότητας (www.kathimerinotita.gov.gr) ζητώντας να έχουν το δικαίωμα να προχωρήσουν αυτόνομα στην τοποθέτηση φυσικού αερίου στο διαμέρισμά τους, χωρίς κατ’ ανάγκη τη συγκατάθεση και των υπόλοιπων ιδιοκτητών της πολυκατοικίας. Το πρόβλημα αφορούσε επί της ουσίας αρκετές χιλιάδες ενδιαφερόμενους που μέχρι πρότινος αντιμετώπιζαν δυσκολίες λόγω της νομοθετικής ασάφειας. Με τη νέα τροποποίηση όμως που επιψηφίστηκε στον «Νόμο για τον έλεγχο και την Προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος» του αρμόδιου υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο ιδιοκτήτης που επιθυμεί την αυτονόμηση του διαμερίσματός του, δικαιούται να προβεί με δική του δαπάνη, ευθύνη και επιμέλεια στην αποσύνδεση της οικίας του από το σύστημα κεντρικής θέρμανσης ώστε να τοποθετήσει ακολούθως φυσικό αέριο.

Ξεμπλοκάρουν τα σεισμοδάνεια χάρις στην παρέμβαση της «Καθημερινότητας»

Μια ακόμη επιτυχία κατέγραψε τον Οκτώβριο του 2017 η πλατφόρμα της Καθημερινότητας αφού κατάφερε να επισπεύσει τη χορήγηση δανείων σε σεισμόπληκτους της περιοχής του Αιγίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες μας, πολίτης είχε καταφύγει στην ηλεκτρονική δομή www.kathimerinotita.gov.gr, αναφέροντας ότι από τον Ιανουάριο του 2016 είχε υποβάλλει αίτηση στο Ταμείο Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (Τ.Α.Σ.) της Πάτρας, ώστε να του χορηγηθεί το προβλεπόμενο σεισμοδάνειο. Μέχρι και τις αρχές Οκτωβρίου φέτος όμως, δεν είχε κανένα νέο. Από την Ομάδα της Καθημερινότητας αναζητήθηκε υπηρεσιακά η αιτία της καθυστέρησης. Πράγματι, από το Τ.Α.Σ. διαπιστώθηκε ότι όντως υπήρξε βραδύτητα στην περαίωση του σχετικού φακέλου. Χωρίς άλλη χρονοτριβή, κλιμάκιο μετέβη στο σπίτι του πολίτη, πραγματοποίησε αυτοψία, συντάχθηκε το απαραίτητο πόρισμα και προχώρησε άμεσα η χορήγηση του σχετικού δανείου για την επισκευή της οικίας.

Επιλύθηκαν όλες οι υποθέσεις που αφορούσαν το κοινωνικό μέρισμα

Από τα μέσα Νοεμβρίου μέχρι και τις αρχές Δεκεμβρίου του 2017 η υπηρεσία μας δέχθηκε πολλά αιτήματα που αφορούσαν τον τρόπο διανομής και απονομής του κοινωνικού μερίσματος. Κάποια είχαν να κάνουν με λάθη στη συμπλήρωση της σχετικής αίτησης, κάποια άλλα με τη στρεβλή ερμηνεία των δικαιούχων της παροχής και κάποια με τον τρόπο που είχαν περαστεί τα σχετικά στοιχεία στο σύστημα της ΗΔΙΚΑ (Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης Α.Ε.). Σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών και επικοινωνία μας με τις αρμόδιες υπηρεσίες, όλες οι υποθέσεις επιλύθηκαν.

Χαρακτηριστική ήταν η περίπτωση πολίτη ο οποίος επιχειρούσε να υποβάλλει τα στοιχεία του γιου του ως «φιλοξενούντα» στην οικία, αλλά το σύστημα δεν τον δεχόταν. Μετά από αλλεπάλληλες τηλεφωνικές επικοινωνίες, διαπιστώθηκε ότι ο ΑΜΚΑ (Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης) του είχε περαστεί λάθος κατά ένα ψηφίο στην πλατφόρμα, με αποτέλεσμα το σύστημα να μην μπορεί να τον υπολογίσει ως μέλος. Με την απαραίτητη διόρθωση, η υπόθεση επιλύθηκε και η ενδιαφερόμενη οικογένεια έλαβε το κοινωνικό μέρισμα που δικαιούταν.

Επιτάχυνση έκδοσης κύριας και επικουρικής σύνταξης από το ΙΚΑ

Πολίτης μας ανέφερε τον Οκτώβριο του 2017, ότι αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα με την έκδοση της κύριας σύνταξής του. Ειδικότερα, σημείωνε ότι από τον Σεπτέμβριο του 2014 είχε καταθέσει στο οικείο υποκατάστημα του ΙΚΑ τα ασφαλιστικά του βιβλιάρια για ανακεφαλαίωση, με την προοπτική ότι τον Ιούνιο του 2017 θα προχωρούσε στην υποβολή αίτησης συνταξιοδότησης. Ο ασφαλιστικός φορέας όμως δεν κατάφερε να ολοκληρώσει στο εν λόγω χρονικό διάστημα τη σχετική ανακεφαλαίωση, με αποτέλεσμα αρχές καλοκαιριού του 2017 που συμπλήρωσε την αίτηση για κύρια σύνταξη και επικουρική, να του απαντήσουν από το ΙΚΑ ότι δεν δικαιούται προσωρινές αποδοχές, υποδεικνύοντας τη λύση της εξαγοράς ενσήμων. «Μου είναι αδύνατον να διαβιώ χωρίς κανένα εισόδημα μέχρι – άγνωστο πότε – θα ολοκληρωθούν οι σχετικές διαδικασίες» ανέφερε χαρακτηριστικά στο αίτημα που κατατέθηκε στην ιστοσελίδα μας.

Κατόπιν ενεργειών της Ομάδας της Καθημερινότητας και επικοινωνίας με τις αρμόδιες υπηρεσίες, ο ενδιαφερόμενος πολίτης έλαβε μέσα σε λίγες ημέρες έγγραφη απάντηση από το Ίδρυμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων στην οποία εξηγούνταν τι ακριβώς είχε συμβεί, ενώ όπως μας ενημέρωσε ο ίδιος ικανοποιημένος, παρενέβη ακολούθως προσωπικά και η διευθύντρια του τοπικού υποκαταστήματος του ΙΚΑ προκειμένου να τον κατευθύνει να επιλύσει ταχέως τις εκκρεμότητες που υπήρχαν, ώστε η αίτησή του να οδεύσει ανεμπόδιστα στην έκδοση προσωρινής σύνταξης και συν τω χρόνω της κύριας.

Ορίστηκε εγκαίρως ραντεβού για την έκδοση αστυνομικής ταυτότητας

Πολίτης από την συμπρωτεύουσα μας ανέφερε ότι επισκέφθηκε αστυνομικό τμήμα της περιοχής του τέλη Νοεμβρίου του 2017, προκειμένου να εκδώσει διαβατήριο ώστε ακολούθως να πραγματοποιήσει προγραμματισμένο ταξίδι στη Γερμανία. Οι αστυνομικές αρχές όμως του είπαν ότι θα πρέπει πρώτα να βγάλει καινούργια ταυτότητα, αφού η υπάρχουσα αναφέρει ως τόπο γέννησης «Θεσ/νίκη» και όχι «Θεσσαλονίκη». Προκειμένου να εκδοθεί όμως νέα ταυτότητα, του έκλεισαν ραντεβού για τις αρχές Ιανουαρίου του 2018, δηλαδή μετά το προγραμματισμένο ταξίδι στο εξωτερικό και για το λόγο αυτό ζητήθηκε η συνδρομή μας.

Κατόπιν ενεργειών της Ομάδας της Καθημερινότητας και επικοινωνίας με το αρμόδιο γραφείο του αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη, εξαιτίας του επείγοντος χαρακτήρα που είχε το περιστατικό, ορίστηκε νέο ραντεβού για την έκδοση αστυνομικής ταυτότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί απρόσκοπτα ο ενδιαφερόμενος πολίτης.

Παρασχέθηκε εκ νέου ασφαλιστικής κάλυψη σε σύζυγο εργαζόμενου της ΔΕΗ

 

Εργαζόμενος στη ΔΕΗ μας ανέφερε τον Νοέμβριο του 2017 ότι επί περίπου ένα χρόνο, με την ενοποίηση όλων των ασφαλιστικών ταμείων υπό τη σκέπη του ΕΦΚΑ, ενώ ο ίδιος απολαμβάνει όλες τις ασφαλιστικές καλύψεις, η σύζυγός του εμφανίζεται ως ανασφάλιστη. Αφού μας έστειλε συνημμένα όλα τα απαραίτητα έγγραφα και την προηγηθείσα επικοινωνία που είχε με τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, η υπηρεσία μας αποτάθηκε στη διοίκηση του οργανισμού και κατόπιν μιας σειράς ενεργειών. Πλέον η σύζυγός του, εμφανίζεται κανονικά ως μέλος με όλες τις προβλεπόμενες παροχές.

Ζητούσαν συνεχώς επικαιροποίηση στοιχείων από ασφαλισμένη του πρώην ΤΑΥΤΕΚΩ

Πολίτης έστειλε μέσω email αλλά και τηλεομοιοτυπίας στο τμήμα μητρώου του πρώην ΤΑΥΤΕΚΩ (Ταμείου Ασφάλισης Υπαλλήλων Τραπεζών και Επιχειρήσεων Κοινής Ωφέλειας) που έχει συγχωνευτεί με τον ΤΑΠ – ΟΤΕ (Τομέα Ασφάλισης Προσωπικού ΟΤΕ), τα επικαιροποιημένα στοιχεία της έμμεσα ασφαλισμένης μητέρας της όπως της είχε ζητηθεί από το Ταμείο. Έξι μήνες αργότερα όμως που επισκέφθηκε η ασφαλισμένη τον γιατρό, την ενημέρωσαν ότι απαιτείται εκ νέου επικαιροποίηση των στοιχείων, με αποτέλεσμα η ηλικιωμένη να ταλαιπωρείται αδίκως.

Μέσω μιας σειράς ενεργειών της υπηρεσίας μας, υπήρξε επικοινωνία τόσο με τον ΤΑΠ – ΟΤΕ όσο και με τη διοίκηση του ΕΦΚΑ (Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης) ώστε να διευθετηθεί το ζήτημα. Κατόπιν παραίνεσής μας, η ενδιαφερόμενη ακολούθως μετέβη στο τμήμα μητρώου του υποκαταστήματος της περιοχής της και το ζήτημα επιλύθηκε οριστικά.