thetoc.gr: Πάνω από 5.000 υποθέσεις έχει χειριστεί το kathimerinotita.gr σε 1 χρόνο

thetoc.gr: Πάνω από 5.000 υποθέσεις έχει χειριστεί το kathimerinotita.gr σε 1 χρόνο

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία για τον διαδικτυακό τόπο www.kathimerinotita.gov.gr τον οποίο «τρέχει» μαζί με την 20μελή ομάδα του ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου Αλέκος Φλαμπουράρης. Στόχος της συγκεκριμένης ιστοσελίδας είναι η αντιμετώπιση και επίλυση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι πολίτες στην επαφή τους με το «τέρας» των δημόσιων οργανισμών και υπηρεσιών.

  • Η ιστοσελίδα λειτούργησε για πρώτη φόρα στις εννέα Φεβρουαρίου 2017.
  • Σκοπός της ηλεκτρονικής πλατφόρμας είναι μεταξύ άλλων:
  • Η δημιουργία γέφυρας επικοινωνίας μεταξύ πολιτών και κυβέρνησης.
  • Η καταγραφή των θεμάτων που απασχολούν τους πολίτες.
  • Ο συντονισμός και η παρακολούθηση δράσεων για την επίλυση τους.
  • Η ανάληψη κυβερνητικών πρωτοβουλιών σε θέματα ποιότητας ζωής.

Μέσα σε αυτούς τους 12 μήνες καταχωρήθηκαν συνολικά στο σύστημα περί τις 8.000 υποθέσεις, από τις οποίες το 72,1% έχει περαιωθεί, το 18,8% βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας και το 9% έχει απορριφθεί.

Από τις περαιωμένες υποθέσεις το 40,8% είχε θετική έκβαση για τον ενδιαφερόμενο (π.χ επαναφορά ασφαλιστικής κάλυψης που εκ παραδρομής είχε τεθεί εκτός συστήματος). Το 21,1% γενικεύτηκε και εξυπηρέτησε το ευρύτερο κοινωικό σύνολο. Το 18,8% χρησιμοποιήθηκε προκειμένου να γίνει ορθότερη η λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών, το 13,9% είχε αρνητική έκβαση, ενώ για το 5,4% υπήρξε νομοθετική παρέμβαση.

Τα υπουργεία με τις περισσότερα αιτήματα είναι τα ακόλουθα:

Υπουργείο Υποθέσεις
Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης: 2828
Οικονομικών 1097
Υγείας 556
Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων 517
Περιβάλλοντος και Ενέργειας 414
Υποδομών και Μεταφορών 370
Εσωτερικών 340
Οικονομίας και Ανάπτυξης 203
Διοικητικής Ανασυγκρότησης 175
Προστασίας του Πολίτη 163

Τα περισσότερα αιτήματα σχετίζονται με την καθυστέρηση στον υπολογισμό και την απονομή κυρίων και επικουρικών συντάξεων, στον υπολογισμό του εφάπαξ, στην εύρεση δυνατοτήτων ρύθμισης οφειλών προς ασφαλιστικούς φορείς, στον τρόπο παροχής του κοινωνικού μερίσματος, στην εξόφληση χρεών του δημοσίου προς τους επαγγελματίες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, κ.α.

  • Οι πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις θεμάτων που έχουν επιλυθεί είναι μεταξύ άλλων:
  • Ανεργου νεφροπαθή που επί αρκετούς μήνες δεν λάμβανε το επίδομα μετακίνησης νεφροπαθών.
  • Επίσπευσης στη χορήγηση δανείων σε σεισμόπληκτους της περιοχής του Αιγαίου.
  • Επαναπροώθησης υπόθεσης αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
  • Ανασφάλιστης μητέρας που κινδύνευε να χάσει την ευνοική ρύθμιση οφειλών προς το Δημόσιο.
  • Ανάπηρης που έλαβε το σχετικό επίδομα.
  • Πληρωμής των ανεξόφλητων μεταφορών μαθητών σε νησιά του Ιονίου

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποστείλουν τα αιτήματα τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.kathimerinotita.gov.gr, αλλά και στο φάξ 210.33.85.109 αλλά και στο email kathimerinotita@ypep.gr

Πηγή